Samsung-anställda säger ja till nytt bonusavtal (opens in new tab)
Nu står det klart att de anställda på Samsung Electronics har tackat ja till ett nytt avtal som kan ge bonusar på uppemot tre miljoner kronor under förutsättning att vissa mål uppnås. Som en följd av det nya avtalet har den hotande storstrejken blåsts av, något som hade förvärrat den rådande komponentbristen ytterligare. rapporterar att de anställda på minnestillverkaren SK Hynix fick till ett liknande avtal redan förra året. Efter beskedet steg Samsungs aktie med 6 procent på börsen.
Read the original article