Nu kommer den riktiga AI-notan (opens in new tab)
I måndags var det slut på snoozandet när väckarklockan ringde för många utvecklare. Den 1 juni var dagen då Microsoft bytte prismodell för kodverktyget Github Copilot och nu började ta betalt efter tokenförbrukning istället för en fast avgift. Trots att förändringen var eller efter några få prompter. Det är ingen hemlighet att Microsoft förlorat stora pengar på Github Copilot genom att likt de andra AI-bolagen subventionera användningen. Den nya prismodellen ska enligt företaget bättre motsva...
Read the original article