Seattle sätter stopp för fler datacenter i staden (opens in new tab)
Som en följd av de gigantiska AI-satsningarna byggs det mängder med nya datacenter runt om i världen, något som lett till problem på sina håll. Senaste nytt är att de styrande i Seattle, Washington har valt att införa ett ettårigt förbud för fler datacenter, bland annat med motiveringen att stadens elnät är på bristningsgränsen. Flera stora teknikjättar, däribland Amazon och Microsoft, har sina högkvarter i Seattle och för närvarande har det ansökts om bygglov för fem nya datacenter i staden....
Read the original article