AI är på väg att bli ett skällsord (opens in new tab)
Ni kanske har märkt det men folk gillar inte AI särskilt mycket. Det beror förstås på vilka kretsar man rör sig i men undersökning efter undersökning visar att den allmänna uppfattningen blir allt mer negativ. Anekdotiskt underlag för detta hittar man också när man pratar med folk utanför it-sfären, eller hänger på internet. I många kommentarsfält är AI närmast ett skällsord i dag. En ganska talande undersökning kom häromdagen: var femte svensk över att använda AI på jobbet. Och det är lätt a...
Read the original article