Minskad vattenförbrukning i Amazons datacenter – till 9,5 miljarder liter (opens in new tab)
För att kyla ner de gigantiska datacentren som byggts runt om i världen krävs det enorma mängder vatten, men nu filas det för fullt på diverse lösningar för att minska förbrukningen. Ett av företagen som slår sig för bröstet är Amazon som säger sig ha fått ner vattenförbrukningen till 0,12 liter per kilowattimme, vilket sägs vara en en sjundedel av genomsnittet i branschen som ligger på 0,84 liter per kilowattimme. Det innebär att hälften så mycket vatten används nu som för fem år sedan, men ...
Read the original article