Italienska myndigheter granskar Apple – kan bryta mot DMA-lagen (opens in new tab)
Den italienska konkurrensmyndigheten har , detta då företaget misstänks bryta mot den så kallade DMA-lagen. Enligt regelverket ska användarna kunna använda sig av molntjänster från tredje part på samma villkor som Apples Icloud, något som inte tycks vara fallet. Till exempel får konkurrerande molntjänster inte tillgång till samma komponenter i IOS och Ipad OS som Icloud, rapporterar nyhetsbyrån Resultatet från granskningen kommer att skickas vidare till EU-kommissionen, något som gör att Appl...
Read the original article