Apple höjer sina priser på grund av minnesbristen (opens in new tab)
Under de senaste månaderna har många dator- och mobiltillverkare höjt sina priser, detta med anledning av de ökade kostnaderna för komponenter som arbetsminnen och lagringsenheter. Apple har fram tills nu kunnat hålla fast vid sina priser, men det blir det ändring på inom kort. – Tyvärr är prisökningar oundvikliga. Vi gör vårt bästa för att mildra de enorma höjningar som vi får betala och vi har försökt skydda våra kunder från höjningarna men situationen har blivit ohållbar, säger Apples avgå...
Read the original article