matematiikan vaikeudesta (opens in new tab)
(nettipäiväkirja 28.04.2026) Ihmisten fiilikset eri alojen matikasta vaikuttaa ihan sairaan paljon siihen, millaisia laskuja (jos mitään) ihmiset haluu laskea. Ja jos ei haluu laskea, fiilis ei muutu koskaan. Oon tavannut ihmisiä, joille mikä tahansa missä on summalauseke (iso sigma-merkki) on "jotain vaikeaa". Ei mitään väliä mitä sillä lasketaan, ei väliä että kyse on yhteenlaskusta, eikä tietysti mitään keinoa tarkastella asiaa -- koska se on "jotain vaikeaa". Etukäteen koettu vaikeus myös...
Read the original article