toukokuu-laulu (opens in new tab)
(nettipäiväkirja 29.05.2026) Laitan nyt tän laulun sanat tänne sellaisina kuin ne muistan niin voin yhteislaulattaa sitä... Oi saavu, toukokuumme, // ja lämmin tuuli tuo! // Tee lehteviksi puumme // ja kukkain nousta suo. // Saan kohta nähdä haassa // jo lehto-orvokin // ja äidin kukkamaassa // on paljon muitakin. Myös talvi riemut antoi // kun nietokset se loi. // Jää liukas meitä kantoi // ja järven selkä soi. // Ja takka iltasella // kun hiipui hiljalleen // sai lapset uinahdella // taas s...
Read the original article