Israels ockupation av Libanon utökas: ”Det finns inget Nabatieh kvar” (opens in new tab)
Det svänger fort i Libanon. I helgen tog Israel kontroll över ett slott utanför landets femte största stad Nabatieh. Sen fick den israeliska militären order om att bomba Beirut. Panik hann utbryta innan hoten drogs tillbaka, efter amerikanska påtryckningar. I söder fortsätter ockupationen och attackerna. Inget pekar på att Israel vill avsluta kriget i närtid, skriver Hanna Strid, Dagens ETC:s utsända i Libanon.
Read the original article