Hoe sta ik hierin? (opens in new tab)
Wat me steeds vaker opvalt in discussies over wat mensen elkaar wel of niet ‘gunnen’, is dat het zelden echt gaat over het ding zelf. Of het nu een woning, een uitkering, een airco of een parkeerplek is: er lijkt iets anders onder te zitten. Niet zozeer rechtvaardigheid, maar de angst dat een ander iets krijgt wat jij zelf ook had kunnen hebben.
Read the original article