Op Amerikaanse bodem speelt Iran komende nacht eerste WK-wedstrijd. ‘Dit is niet het nationale team van Iran’, zeggen demonstranten (opens in new tab)
„Wij bemoeien ons niet met politiek.” Was getekend: de spits van het Iraanse elftal, Mehdi Taremi, zondag tijdens een persconferentie in Los Angeles. „We zijn hier om mensen te verenigen en plezier te brengen. Iedereen mag zijn mening hebben.” De woorden van de voetballer ten spijt, staat deelname van Iran aan dit WK juist bol van de politieke spanningen. In de nacht van maandag op dinsdag, om…
Read the original article